Kahve, Kadınların Hafızasını Etkiliyor…

Fransız Ulusal Sağlık ve Tıbbi Araştırmalar Enstitüsü’nün (Inserm) Lizbon Üniversitesi ile ortaklaşa yaptığı araştırmada, günde en az üç fincan kahve veya 6 fincan çayın, günde sadece bir fincan veya daha az içenlerle kıyaslandığında hafızayı koruyucu etkisi bulunduğu ortaya çıktı.
65 ve üstü 4 bin 197 kadın ve 2 bin 820 erkeğin kafein tüketimi ile hafıza, dil ve mantık yürütme gibi “tanımaya değin” entellektüel peroformansları arasındaki ilişkinin,
4 yıl boyunca elde edilen veriler ve bir istatistik modeli oluşturularak değerlendirildiği araştırmada, kafeinin sadece kadınlarda hafızayı koruyucu etkisi olduğu tespit edildi.
Inserm’den Karen Ritchie, araştırmanın kafeinin kadınların beyin fonksiyonu üzerinde koruyucu bir etkisinin bulunduğunu açıkça gösterdiğini belirterek, kafeinin neden sadece kadınların hafızasını koruyucu bir etkisi bulunduğunu anlamaya çalıştıklarını kaydetti.
Kafeinin Alzheimer ile İlişkisi Var mı?
Ritchie, kafeinin erkek ve kadınların metabolizmalarında farklı etkilere yol açabilmesi veya hormonal bir etkileşimin bu farkı yaratmış olabileceğini belirtirken, kafein temelinde bir tedavinin yararlı olup olmayacağını anlamak için öncelikle biyolojik mekanizmayı aydınlatmak gerektiğine işaret etti.
Araştırmanın, kafeinin Alzheimer hastalığına ortadan kalkması konusunda bir etkisi bulunmadığını gösterdiğini belirten Ritchie, araştırmanın kafein ile Alzheimer arasındaki ilişkinin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla iki yıl daha sürdürülmesi gerektiğini, kafein tüketiminin bu hastalığın ortadan kalkmasında değil, gelişiminde rol oynayabildiğini düşündüklerini ifade etti.
Japon bilim adamlarının yaptığı bir
araştırmada, günde üç ya da daha fazla kahve içmenin, kadınlarda kalın bağırsak
kanseri riskini yarı yarıya azaltabileceği ortaya kondu.
Tokyo Ulusal Kanser Merkezi’nde, 40 ila 69 yaşlarındaki 96
bini aşkın kadın ve erkekle ilgili 1990 yılından itibaren yaklaşık 12 yıllık
sürece ait verilerin incelenmesiyle yapılan çalışmada, yeşil çay tüketmekle
kalın bağırsak kanserini önleme arasında bir bağlantı
bulunamadı.
Araştırmada, diyet ve egzersiz gibi diğer faktörler de göz
önünde tutularak, günde üç ya da daha fazla kahve içen kadınların, hiç kahve
içmeyenlere göre kalın bağırsak kanserine yakalanma riskinin yarı yarıya
azaldığı kaydedildi. Çalışmada, kahve içmenin erkeklerde önemli bir yararı
tespit edilmedi.
Araştırma ekinden Manami Inoue, Japonya’da erkeklerin
hemen hemen hepsinin alkol kullandığını ve çok sayıda erkeğin de sigara içtiğini
belirterek, belki de bu yüzden erkeklerin de kahve tüketiminde sağlamış
olabileceği bazı yararları tespit edememiş olabileceklerini
söyledi.
Kahvenin kalın bağırsak kanserini önleyebilme mekanizmasının
bilinmediğini kaydeden Inoue, içeriğindeki kafeinin bağırsağın çalışmasını
teşvik ediyor olabileceğini ya da kahvenin antioksidan özelliklerinin etkili
olabileceğini belirtti.
Inoue, ayrıca bazı kişilere kahvenin ağır
gelebileceğini ve bu kişilerin kahve içmek için kendilerini zorlamamaları
gerektiğine işaret etti ve sevenlerin bırakmaları için de bir neden olmadığını
söyledi.
Araştırmanın bulguları, Uluslararası Kanser Dergisinde
(International Journal of Cancer) yayımlandı.
Yorumlar kapalıdır.





